viernes, 9 de mayo de 2008

Bitlonia.com a la EUPMT


Avui ens ha visitat a la EUPMT en Josep Lluís de Gabriel Enginyer Tècnic en Telecomunicacions -exalumne de l'Escola- i Director de bitlonia.com. Ens ha vingut a fer una xerrada que feia menció, amb una petita introducció, als canvis en l’entorn que esta produint internet, al marketing 2.0 i els cercadors.

Canvis en l’entorn

Tal com ens ha explicat en Gabriel, actualment l’usuari es el poder, això vol dir que tot negoci que es realitza per Internet es realitza pensant primerament amb l’usuari, es l’usuari ui farà que un negoci sigui rentable o no a internet. Per altre banda, tot te tendència a ser connectat a internet, com exemples les videoconsoles, electrodomèstics, telèfons mòbils, PDAs i altres aparells electrònics

Marketing 2.0

Actualment el públic, es a dir l’usuari d’internet, ja no es un usuari passiu. Actualment aquest usuari es un usuari actiu i on l’interactivitat i el poder participar activament en algun site es molt valorat. El marketing 2.0 (o Marketing interactiu) ofereix a l’usuari una personalització dels continguts i de les seves compres. Un altre aspecte del marketing 2.0 es la de intentar abarcar molts medis, sovint podem trobar anuncis d’empreses que han començat a ser distribuïts per internet i han acabat apareixent als altres medis (Televisió, ràdio, etc...)

Alibaba.com ens permet buscar empreses per establir negocis, es una exemple d’una web aplicada al marketing 2.0.

Organització del contingut

De la organització del contingut m’agradaria destacar els tres estils de organització, estan basats segons:

- Card Sorting
- Focus Grup
- Eye Tracking

Continguts 2.0

Dintre els continguts 2.0 puc destacar les eines següents: Fòrums. Enquestes i Organitzacions. Aquestes utilitats permeten a l’usuari interactuar i per tant poder crear comunitats que enforteixin una marca.


eMedia

Tal com he comentat al inici, l’audiència es el gran poder de internet. Cada cop son més els usuaris que utilitzen internet i per tant es un medi amb expansió constant. Es preveu que pel 2009/2010 internet sigui un medi tant utilitzat com la televisió. Amb tot això vull dir que la inversió publicitària te la tendència que te l’audiència i que per tant cada cop més s’està apostant per la publicitat a internet. Per altre banda, els últims 20 anys, els mitjans de comunicació s’han multiplicat.

Els Cercadors

Son una eina consolidada, ajuden a l’usuari a cercar informació per internet. Sense aquests cercadors internet no tindria la importància que te actualment ja que seria molt difícil trobar informació. Per una empresa no aparèixer a un navegador es com no existir, per aquesta raó existeixen mètodes per aconseguir un bon posicionament web i per tant ser més visible als usuaris. Aquest posicionaments són:

- Posicionament natural (SEO)

Com a ventatge es que es gratuït ja que es una construcció a llarg termini, l’únic inconvenient es que es un procés lent i no immediat.
Una de les eines més importants per millorar el SEO es Seochat.com, un site on et permet veure molts anàlisis i informacions per millorar el teu posicionament.

- Posicionament per pagament

No te la estabilitat que et podria oferir tenint un SEO, a part has de pagar per tenir un bon posicionament, com a ventatge és que és immediat i per tant resultats ràpids.

Agraïm al Josep LLuis de Gabriel per la xerrada i l'informació tant interesant que ens ha proporcionat.

0 comentaris: